Thursday, October 21, 2010

putusin untuk milih jln sendrian.....

Mungkin satu perkara yg aku benar-benar percaya bahwa, jika kita punya masalah kita gak butuh tuk lari dari nya. Kerna, klo kita lari dari nya ia seperti kita create another problem yang maha besar. Ingin aku ungkapkan disini, aku tu seorang yg sentiasa positive. Even thou problem maha besar ni dtg, aku emangnya ambil ringan... yang pasti di lubuk hati aku ni kerisauan semakin memutar-mutar. Cuman, the way i took it either i want my self to tersepit dlm kebingungan or make myself free by look at the positive way.

Aku sadar, aku punya impian kalu dihitungkan tahun 2010 ni aku gak punya matlamat hidup. Yang aku tahu, i built up slowly my vision according to what i'm facing in reality. Aku kaget mau jadi Linda yang dulu...punya Visi dan matlamat terang-terangan gitu deh. Cuman, yang pasti aku tu mulain thn baru aku ngan jiwa kosong ..nah...maka nya the whole years seems empty to me....even thou there are several of wonderful occasion happening round me tapi diri aku ni bkn aku... aku ni palsu deh...palsu atas raut wajah yg sentiasa gembira tp pada dasar nyer aku kesepian, pura-pura kaya tp pada dasar nya aku gak sekaya yg dilihat....bohong pada character aku yg open minded tp emangnya aku ni kalut...Alhamdulillah..stakat ini aku kenal siapa aku yg gak bisa dusta pada janji aku sendri. Emang nya aku ni honest, cuman my honesty sometimes dipertikai kan oleh setengah pihak yg hanya lihat aku dr luaran trus mengritik aku bulat-bulat..tolang ya mas..kenalin aku dulu baru bisa ungkapin yg gak bener ttg aku!


nah...sekarang ini, its time for me to walk on my on way. Tanpa siapa2 yg bisa ngajarin aku or lead langkah aku nih. Cukup atas smua experience yg aku lihat and lalui slama aku bekerjaya. Klo dipikirin, hidup aku ni mewah...mewah dgn ngomong2 kosong teman2, mewah dgn persahabatan yg berlandaskan permainan semata-mata. Aku ni keletihan..hingga sampai satu tahap...aku tertanya2 suatu ketika dulu...ngapain aja anak kecil yg gak cukup bln dilahirkan akhirnya meninggal?? na....sekarang...dlm usia seginian baru aku sadari, emangnya idup sebagai khalifah di muka bumi ini amat berat! Bayi yg gak cukup bln itu sebelum diutuskan ke bumi, Tuhan bertanya apa beliau mahu gak berada dibumi....tp..bayi itu jwb tidak...kerna...di saat ini baru aku sadari mengapa dia gak mau berada didunia...... T_T ya ampun... bagi aku semakin kita mengharungi hari-hari dewasa semakin berat deh segala permasalahan yg timbul. Kini, aku harus stand on my two feet , deal with the world..all alone for now....it seems that no one could ever pass my way and gimme that tender guidance.........

Tanggal 2 november ini, tarikh yg menjadi titik tolak permulaan baru dlm dunia career aku! wmang aku impikan tuk berkerja di Advertising agency but rezeki tuk aku bekerja dia bahagian media udah tertulis dlm buku hidup aku. Trus...slama 2 thn aku di Media prima Berhad...suatu organisasi yg besar and terkenal. Posisi aku di kantor ku bkn calang2...Alhamdulillah aku bisa menamat kan 2 thn perjalan career ku dgn experience yg bisa dikatakan lengkap tuk aku menerusi impian aku ke advertising world...yeah..i;m talking about the real advertising world. Serius, ini ada suatu perkara yg aku sendri amat sukar tuk ungkapkan...sukar tuk aku terus terang sama boss yg aku tu ingin resign! but i did at last....and of course its not a easy thing to actually be face 2 face with my boss to deal with a resignation stuff!

i just did...Alhamdulillah..it went well..and its not an easy thing for my boss to deal with. Ternyata klo udah nekad tu, tiada persoalan bisa merubah hati aku ini. My boss kind of counter back, but.....dilihat penuh dlm mata aku ini punya visi sendri yg pingin ku kejar. Lalu, dia membebaskan aku untuk melangkah lebih jauh and meniti impian aku. Berbekalkan doa dan wawasan serta sokong dr boss, teman-teman sekantor aku bersemangat melangkah ke pintu hadapan dgn membawa segala pengalaman and metlamat ku yg ingin ku bentuk sendrian. Sekarang dunia ini..dunia ku...InsyAllah...suatu ari nanti, udah sampei waktu dan aku udah bersedia untuk berkongsi visi yg tersemat di hati ku, akan ku luah kan pada insan yg benar2 aku percayai....now, i'm rady to spread my wings widely...

Even thou, ortu aku gak berapa fancy aku tukar career, tp udah jelasin sama beliau aku memilih jln ku sendri..sampai kapan deh aku harus nuruti keputusan kalian..yg diakhir waktu nyer aku ni confused. Ya udah...aku gak mintak penjelesan dr km yg aku pinta is at least a lil blessing from u. Kerna aku percaya, klo doa ortu tu di berkati, InsyAllah, segala jalan rezeki yg dijanji kan Tuhan dtg dgn mudah...and aku tu bersyukur kerna tlah didik pada asas yg betul dan gak mungkin la aku bisa lupa diri..mudah-mudahan tidak. di doain aja la untuk aku yg very agressive ini...sebab utama aku mahu nukarin kerjaya itu terletak pf diriku sendri..gak siapa yg aku yaking mo dikongsi bersama....hanya Tuhan saja lah yg tau..........

No comments:

Post a Comment