Friday, March 9, 2012

Hijrah~

Assalamualaikum.....Ya Allah...how do i begin this...First of all, Alhamdulillah my life pretty much are well plan as i wanted all this while. Ada rezeki lebih buat aku and keluarga yang membuatkan aku putus untuk ke Umrah tahun ni. Niat tuk ke tanah suci telah aku simpan sejak 2007 when i was given a 2nd chance to lives in this beautiful world. Now its the time when everything seems perfectly plan. Alhamdulillah.

Jauh disudut hati ini, ada keinginan mahu mencari pengertian hidup sebenar...dan disitu terlahirlah rasa ingin mencuba sesuatu yang baru and looking at very different angles in every situation from anyone else. People seems to said that i'm always positives...and some think i'm weird. Whatever people say it doesnt really matters at all to me...yang penting diri aku, org2 yang menyangi diri kerdil aku ini tahu dan believes in whatever i wanna do.

Lagi 1 week i will be flying mengerjakan umrah. Yes..it something that i want all this while. Selama ini, aku tunduk sujud menangis kepada-Nya just meminta agak dipermudahkan jalan hidup aku dengan Rahmat-Nya. And now pintu hati ini bagai dibuka dengan aman akan kehadiran aku ke tanah suci. Pelan2 aku memperbetulkan diri aku dari masa ke semasa. Its like something awaits me over the other side but in other me to get there, i need to know myself 1st and make myself well prepare. jawaban nyer.. BERHIJRAH!~

Nabi s.a.w. bersabda, "Orang yang sempurna Islamnya ialah orang yang kaum muslimin terselamat dari gangguan lisan dan tangannya dan orang yang berhijrah sebenarnya ialah orang yang meninggalkan apa yang dilarang oleh Allah". (HR Bukhari no 6484) 

Many of my friends see some changes in me..well i hope its positive changes and it will remain or perhaps getting even better. Not to say that i've such a horrible life before, but i believes every person had gone thro a dark phase of life. If you dont, its totally Alhamdulillah...remember with God wills everything is possible to a mankind. I'm glad and with an open mind accepted what ever i had been thro all this while which make me who i am today. For that, tidak ada penyesalan sedikit pon dlm diri ini malah dengan sikap rendah diri aku berani bangkitkan diri untuk terus bangun dan bersyukur atas ape yg dikurniakan. Thats practically life after all...Sekarang slowly aku berlajar berserah kepada-Nya..and yakin bahawa segala ape yg kita usaha InsyAllah akan di balas dengan kesenagan kelak...well..hopefully..hee.. but i gotta educate myself to be more honest and sincere in doing it. Like mama said, "Buatlah sesuatu kerja itu kerana Allah SWT'..cos to think back..mencari rezeki itu suatu Ibadat. :)" 

To those followers out there, lets us all give some room to ourself to "berhijrah' for a better. Bersihkan hati dulu dengan bykkan beristigfar.. insyAllah jalan hidup bisa dirahmati Allah SWT.

Nabi saw. bersabda,"Sesiapa yang selalu beristighfar, nescaya Allah akan menjadikan baginya kemudahan bagi setiap kesempitan, kesenangan bagi setiap kesedihan dan memberinya rezeki tanpa diduga olehnya". (HR Abu Daud)

And pls...doakan pemergian aku and keluarga ke Tanah Suci lebih dirahmati and diberkati oleh doa2 kalian smua. Hopefully segala nya berjalan dengan lancar and pasti nya aku akan mendoakan yg terbaik buat kalian smua. Yang bisa di doa tu aku pasti di tolong sampaikan..but ingat...Rahsia Tuhan always be..REZEKI dan JODOH and to get that kinda rezeki is your own USAHA :) 


this is my 1st try in getting ready for my Umrah~ :)

No comments:

Post a Comment